الساعة دي ديكور فقط


الثلاثاء، 6 مايو 2008

علمي علمك ..

بكل الاطة عندما سئلتني المشرفة : هتخشي علمي ولا ادبي .. بكل افتخار علمي يا أبلة !!
ودخلت فصل العلمي ووجدت حشود متحشدة تدف بعضها البعض انا الي هقعد في الكرسي الأمامي
ودي كانت اول حاجة اتخانق واحصل عليها في نفس الوقت قعدت على الكرسي الأمامي .. انتي يابت منك ليها
الطويلة ورا والأوزعة ادام ... ياأبلة انا لابسة نظارة كعب كباية افرضي نسيتها في يوم من الأيام ايه هيكون موقعي الأعرابي ..

خلاص خليكي ادام .. وزي اي بنت فرحانة بأول يوم دراسي في الصف الثالث ثانوي وطلعت ادواتي الجديدة اللي لسة مقفولة بكيستها
المحاية والمسطرة والذي منه
وتبدأ الهمة والنشاط .. والطفلة اللي كانت صغيرة كبرت وهتخلص مدرسة ومش هتتخانق عشان تقعد ادام تاني
العلمي دا ساهل اوي .. عادي حاجة بسيطة تفاضل على تكامل على شوية اجهزة فيزيائية هننجح بعون الله
عاوزينك تطلعي دكتورة اد الدنيا البالطوا الأبيض هيبقى يجنن عليكي .. لالالا مهندسة ولا اقولك صيدلانية
أأأه وماله .. استعنى على الشقا بالله لسة في امل في الجيل الجديد !

ومازالت الجراح غير ملتئمة ما زلت في مجتمع العلمي .. ولذلك انا اقر وبدون اي ضغوط ولا تحت اي تهديد اني لم افلح في جموع القلة وتصاريف الأفعال !

هناك 7 تعليقات:

~ Heba ~ يقول...

هااااااااايل ياموني


استمري :D

صبري سراج يقول...

مبروك البلوج يا بنوتة

Omnia يقول...

شكرا يا هوبا على المجاملة اللطيفة دية :P

عمو صبري الله يبارك فيك منور

غير معرف يقول...

ربنا يوفقك في اللي هتدخليه يارب :)

زاكري بقى :)

""""" يقول...

مبروك يا مونى ع المدونه

نورتى العالم البلوجى

Fatma يقول...

انا اول مرة اعرف ان كل الناس دي عندها بلوجات :)))))))))))))))

مون مون

مبروك البلوج ولو انها متأخرة جدا

لون الشمس يقول...

هايوز يا عمرى

مونى الساهرة حبى

حلو اوى الادراج دا

اد ايه كلامه بسيط انما وصلنى الاحساس اوى

هههههه حلو العنوان علمى علمك

انا ناوية على علمى ان شاء الله

انا بحس انك نابغة وذكية واروبة

عؤبالى يارب ما اخش علمى علوم يارب

كام واحد عبرني ؟؟